Pielęgnacja włosów latem

Zdrowe i lśniące włosy są atrybutem kobiecości.  Kiedy fundujemy im dawkę ekstremalnych warunków, zamiast błyszczeć stają się matowe i przesuszone. Aby zawsze wyglądały pięknie i świeżo należy zadbać o ich systematyczną i prawidłową pielęgnację.

Rozjaśnianie włosów, klimatyzowane pomieszczenia, słońce, wiatr,  a także zmiana temperatur, to najczęstsze przyczyny, które powodują, że nasze kosmyki są kruche, łamliwe, a przede wszystkim mocno przesuszone. Niestety nasza czupryna nie wygląda wtedy estetycznie. Należy pamiętać o tym, że włosy nie przepadają za zmianami temperatur. Zarówno gorące jak i zimne powietrze powoduje ich przesuszenie i osłabienie. W codziennej pielęgnacji warto zacząć od zmiany nawyków.

Nawilżenie i regeneracja włosów

Letnia kuracja włosów powinna opierać się przede wszystkim na mocnym nawilżeniu, gdyż najczęstszy problem, który dotyka nasze włosy to przesuszenie. Podczas kąpieli słonecznych warto  zabezpieczyć włosy specjalnymi olejkami, których zadaniem jest ochrona kosmyków przed wysokimi temperaturami. Najlepiej wybrać takie produkty, które mają naturalne składniki i zawierają ceramidy, witaminy: A, E i z grupy B oraz proteiny i keratynę. Dobrze sprawdzą się w tej sytuacji olejki arganowy i z jojoba. Ich działanie wpływa na włosy nawilżająco i naprawczo.

Jeśli nasze włosy są już bardzo mocno osłabione i wypadają, to znak, że wymagają bardzo delikatnej i sprawdzonej pielęgnacji. Tutaj doskonale sprawdzi się olejowanie włosów np. olejem z czarnuszki, który ma wiele właściwości zdrowotnych i kosmetycznych, zawiera m.in. biotynę, fosfolipidy oraz fitosterole. Te składniki działają na skórę łagodząco, ale także normalizują wydzielanie sebum i oczyszczają pory. Olejowanie włosów olejem z czarnuszki wzmacnia cebulki i odżywia włosy. Zapobiega również ich wypadaniu. Aplikacja olejku jest bardzo prosta. Wystarczy kilka kropli produktu nalać na rękę i delikatnie przetrzeć nim włosy. Efekt jest natychmiastowy. Włosy już przy czesaniu są bardziej miękkie, delikatne i nawilżone. Należy zwracać uwagę na to jaką ilość produktu aplikujemy. Jeśli olejku będzie zbyt dużo, włosy będą wyglądały na przetłuszczone. Umiar w każdym stopniu jest wskazany.

Jak myć włosy?

Do mycia włosów zaleca się używania letniej wody. Pielęgnacja zadziała wtedy najpełniej. Zdejmując ręcznik z głowy warto zwrócić uwagę, aby ich dodatkowo nie podrażniać poprzez mocne tarcie. Wystarczy je delikatnie odsączyć.

Po każdym myciu włosów delikatnym szamponem należy nałożyć na nie odżywkę nawilżającą, a raz w tygodniu na ok. 20 minut na całą długość zaaplikować maskę o właściwościach odżywiających i regenerujących. Taka kuracja najlepiej zadziała w cieple, dlatego warto otulić głowę czepkiem lub ręcznikiem. Starajmy się nie torturować kosmyków wysoką temperaturą. Niech wyschną same. Jeśli koniecznie musimy użyć suszarki, warto ustawić zimny nawiew i trzymać ją 20-30 cm od głowy. Modelowanie prostownicą lub lokówką ze względu na zbyt wysoką temperaturę najlepiej wyeliminować całkowicie, przynajmniej na okres wakacyjny.

Czy chronić włosy przed słońcem?

Niestety promieniowanie UV osłabia i wysusza włosy, które staja sie przez to bardziej szorstkie i łamliwe. Dlatego ochrona głowy podczas kąpieli słonecznych lub prac ogrodowych to jeden z ważniejszych punktów dbania o piękne włosy. Wakacyjny look można urozmaić kapeluszem, czapką lub chustą. Nakrycia głowy doskonale chronią włosy przed negatywnym działaniem promieni słonecznych.

Fryzury na lato

Podczas urlopu włosy powinny odpocząć od wymyślnych fryzur, czy mocnych upięć np. wiązania włosów w koński ogon. Czasami warto pomyśleć o bardziej radykalnej zmianie w postaci mocnego cięcia. Taki zabieg pozwoli odświeżyć włosy, a także intensywnie je zregenerować.

Krótsza fryzura nie będzie wymagała ozdób, najlepiej będzie prezentowała się w 100% naturalne. W przypadku długich włosów doskonale sprawdzą się fikuśne warkocze, albo fale stylizowane na lekki nieład. Modny, ale przede wszystkim zdrowy dla włosów jest naturalny, swobodny wygląd.

Co jeść aby włosy były piękniejsze?

Dla dobra włosów i nie tylko w codziennej diecie powinny znaleźć się produkty bogate w witaminy z grup E i B. Szukać należy ich w pieczywie pełnoziarnistym, które zawiera ważne dla cebulek włosów żelazo i potas. Regularnie spożywanie dań z ryb, jaj, warzyw, owoców również przyczyni się do nawilżenia i wzmocnienia kosmyków. Do jadłospisu warto włączyć awokado, brokuły, kalafior, szpinak, pomidory, orzechy włoskie, groch i fasolę. Zawierają kwas foliowy, który przyspiesza wzrost włosów. Latem bardzo łatwo o świeże i pyszne warzywa i owoce. Absolutnie należy z nich korzystać. Te wszystkie smakołyki dodadzą włosom siły i blasku.

Oceń:

Dodaj komentarz

  Subskrybuj  
Powiadom o
POLECAMY:
Inwazja komarów trwa. Niestety, nie każdy bierze pod uwagę, że składniki zawarte w preparatach odstraszających te owady są szkodliwe i dostają się do organizmu poprzez…