Polki wolą kosmetyki naturalne

W naszym kraju odbywa się prawdziwa rewolucja kosmetyczna! Polki odchodzą od klasycznych kosmetyków i coraz częściej wybierają te naturalne, a wiele z nich decyduje się wyłącznie na te drugie. Ekologiczna postawa i zdrowy styl życia z roku na rok zyskują coraz więcej zwolenników. Wnioski te wynikają z badań przeprowadzonych Instytutu Badawczego SW Research, wykonanych na zlecenie organizatorów targów kosmetyków naturalnych Ekocuda.

Podczas badania aż 93 % mieszkanek dużych miast (powyżej 250 tys. mieszkańców) oświadczyło, że używa kosmetyków naturalnych, a co dziesiąta z nich korzysta wyłącznie z takich produktów. Zdecydowana większość uczestniczek badania (70 %) stwierdziła, że ich podejście zmieniło się gruntownie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zmiana ta dotyczy składu kosmetyków – obecnie konsumentki są bardziej skłonne do zakupu naturalnych preparatów, a 65% badanych zadeklarowało, że jest gotowe wydać więcej na produkt jeśli zawiera on większą ilość składników pochodzących z natury. Polki wybierają więc coraz bardziej świadomie i zdecydowanie lepiej rozumieją swoje potrzeby niż jeszcze kilka lat temu.

Polki są bardziej świadome. Rozumieją, że warto jest zapłacić trochę więcej, ale mieć produkt, który zapewni im zdrową i bezpieczną pielęgnacje skóry. Ankieterzy zapytali również o motywację konsumentek, które wybierają naturalne preparaty. Większość (74,9 %) zadeklarowała, że wybierają kosmetyki naturalne naturalne w trosce o swoje zdrowie, połowa (49,8 %) przyznała, że motywacją jest dbałość o środowisko naturalne. Okazuje się, że dużą grupę (42,1 %) osób stanowią posiadaczki cery problematycznej – wybierają one naturalne preparaty właśnie ze względu na skórne dolegliwości.

Do stosowania kosmetyków naturalnych w głównej mierze motywuje nas chęć zadbania o zdrowie oraz coraz częstsze problemy z cerą, które są wynikiem szybkiego trybu życia, niekoniecznie zdrowego odżywiania i zanieczyszczeń powietrza. Istotną kwestią jest też troska o środowisko. Bardzo dużo mówi się ostatnio o ochronie środowiska i zgubnym wpływie działalności człowieka na klimat, dzięki czemu konsumenci chcą dokonywać wyborów bardziej przyjaznych naturze.

Zuzanna Mierzejewska, twórczyni “Ekocudów”


Gdzie kupujemy naturalne kosmetyki?

Najchętniej zakupy dokonywane są w popularnych drogeriach (56 %) oraz w sklepach online (również 56 %). Spora część ankietowanych (28 %) wybiera też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych. Z pewnością ważnym miejscem, w którym można dokonać zakupów są organizowane cyklicznie targi. Odbywające się wiosną i jesienią “Ekocuda” zna ponad połowa (60 %) badanych potrafiących przywołać nazwy jakichkolwiek targów.

Ważnym miejscem popularyzacji naturalnych kosmetyków są różnego rodzaju imprezy, takie jak m.in. nasze targi. Wiele kobiet biorących w nich udział robi to ze względu na możliwość przetestowania i konsultacji przed zdecydowaniem się na zakup. Chcą również poznawać nowe marki, których zazwyczaj nie spotykają w standardowych sklepach. Wydarzenia, które skierowane są do miłośników naturalnych kosmetyków, mają na celu nie tylko promocję produktów czy łączenie producentów z ich klientami. To także ważna przestrzeń dla budowania i integrowania tej społeczności. Stąd tak istotną częścią Ekocudów jest edukacja w formie warsztatów, wykładów czy panelu dyskusyjnego. W badaniach ponad połowa ankietowanych, które kiedykolwiek brały udział w targach, stwierdziła, że chętnie uczęszcza na takie dodatkowe atrakcje, więc bardzo mnie to cieszy!

Zuzanna Mierzejewska, twórczyni “Ekocudów”

Skąd czerpiemy wiedzę o naturalnej pielęgnacji?

Głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest Internet. Połowa (51%) uczestniczących w badaniu kobiet wskazała grupy dyskusyjne, 40% blogi i wideoblogi kosmetyczne, a dla 35% ankietowanych kobiet źródłem informacji są opinie znajomych. Ponadto co piąta respondentka korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu.

Podejście Polek do kosmetyków zmienia się wraz ze wzrostem świadomości. Wybór kosmetyków naturalnych może cieszyć, bowiem wiążę się z dbałością o zdrowie. A jak mówi organizatorka Ekocudów, Zuzanna Mierzejewska, bycie eko to nie chwilowy trend, a styl życia wybierany przez coraz więcej świadomych osób.


Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14-25.06.2019 r. metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25-35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców). Źródło: dspectrum.prowly.com

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
POLECAMY:
Kosmetyka naturalna to nie tylko trend. To już styl życia, a nawet nasz obowiązek. Czy jednak wiemy o niej dostatecznie wiele? Agnieszka Breguła, twórczyni marki…