Prawie połowa Polaków nie wierzy w ocieplenie klimatu!

Niemal połowa internautów nie wierzy w globalne ocieplenie, 80 proc. nie wie czym jest ślad węglowy, a tylko co trzeci interesuje się stanem środowiska i zagrożeniami związanymi ze zmianą klimatu – wynika z badania „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi” przeprowadzonego przez Mobile Institute wśród polskich internautów.

Raport przedstawiony przez badaczy nie napawa optymizmem. Wynika z niego, że Polacy nie są zainteresowani środowiskiem naturalnym. Informacje na ten temat śledzi jedynie 32 proc. badanych, a szczególnie niskie zainteresowanie widać wśród nastolatków (24 proc.) oraz w grupie wiekowej 19–24 lata (14 proc.).

Okazuje się, że młode pokolenie to nie jest „green generation”, bo znacznie mniej interesuje się tematami ekologii niż osoby w wieku 25–34 lat. Młodzi nie są pokoleniem, które może uratować świat. Wydaje się, że przynajmniej w Polsce muszą to zrobić starsi.

Katarzyna Czuchaj-Łagód, właścicielka firmy Mobile Institute

Dlaczego Polacy niezbyt interesują się ekologią i środowiskiem naturalnym? Na to pytanie badacze nie potrafią dać jednoznacznej odpowiedzi, wskazują natomiast że konieczna jest edukacja ekologiczna. Zaskakująca dla badaczy okazała się również nieufność internautów wobec informacji o niekorzystnym stanie środowiska. Jedynie 47 proc. ankietowanych zgodziło się z opinią, że klimat się ociepla, pozostali odpowiedzieli, że w to nie wierzą.

Jednocześnie 80 proc. respondentów deklaruje działania proekologiczne w życiu codziennym. Respondenci jako największą trudność wskazali rezygnację z mięsa, ograniczenie zużycia plastiku oraz przesiadkę z samochodu na komunikację miejską lub rower. W ramach swoich działań na rzecz ochrony środowiska stosują oświetlenie LED, ograniczają zużycie mniej wody, korzystają z AGD o wysokiej klasie energetycznej i segregują śmieci.

Jedna trzecia badanych przyznała też, że chętniej kupuje produkty marki, która działa proekologicznie i jest przyjazna środowisku. Respondenci uznali też, że to marki powinny promować ekologię i zasadę zrównoważonego rozwoju, a przez to edukować konsumentów. Niemalże co czwarty badany oczekuje wsparcia z ich strony.

Polacy zwracają uwagę na to, w jaki sposób docierają do nich produkty kupione przez internet. Dostrzegają, że są w za dużych, plastikowych opakowaniach i dostarcza je kurier. Rozumieją, że lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia ekologii byłoby odebranie przesyłki w paczkomacie lub podobnym miejscu.

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Badanie wykazało też, że osoby kupujące w sieci (57 proc. ogółu internautów) są bardziej świadome stanu środowiska i zainteresowane tym tematem: 83 proc. uznaje Polskę za obszar zagrożony ekologicznie, a 89 proc. zdaje sobie sprawę, że klimat na świecie się ociepla. Dla porównania, biorąc pod uwagę wypowiedzi wszystkich respondentów, w obu tych kwestiach odsetek jest mniejszy niż 50 proc.

Źródło: Newseria

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
POLECAMY:
Odpowiednie odżywianie ma ogromne znaczenie dla urody. Nie da się zachować zdrowej i gładkiej skóry, nie dostarczając jej wszystkich niezbędnych składników mineralnych i witamin. Jedząc…